פיתוח אפליקציה הינו מסע ארוך ומורכב במיוחד אשר דורש מכל בן אדם בעל חזון מאמצים רבים לא רק לאורך תקופת הפיתוח, אלה גם לשנים רבות אחרי הפיתוח כדי לתחזק ולשפר אותה בצורה מסודרת. אחד השלבים הכי קריטיים הינו אפיון האפליקציה, שבו ניתן להבין בצורה מאוד פרקטית את הרעיון שמאחורי האפליקציה ובדיוק אילו מאפיינים יכנסו לתוך הפיתוח עצמו. 

ישנם כמה אלמנטים כלולים בתוך אפיון אפליקציה והחלטנו לעשות לכם קצת סדר ולכתוב לכם אותם כאן כדי שתוכלו להבין בדיוק על מה חשוב לחשוב לפני כניסה לתהליך פיתוח. 

 

רקע

חשוב להיות מוכנים לספק למפתחי האפליקציה (אנחנו מאוד ממליצים לפנות לגורם מקצועי המתמחה בפיתוח אפליקציות) המון מידע רלוונטי וניתן להתחיל במי אתם. במידה ויש לכם עסק, אתם שכירים או שפיתוח זה פשוט צעד שאתם רוצים לעשות, תפרטו על החברה שלכם, מי אתם, כמה זמן אתם נמצאים בעסק ומה החזון שלכם בכל מה שקשור לאפליקציה. האפיון הוא קריטי כפי שזה השלב שבו המפתחים יוכלו באמת ללמוד עליכם וכך להכניס את כל מה שהם לומדים לתוך האפליקציה כבר בשלב ההתחלתי. אפליקציה אמורה לשקף את הכוונות שלכם ושל העסק שלכם אז חשוב מאוד שלמי שבונה אותו תהיה הבנה עמוקה של העסק. 

 

רעיון האפליקציה

לפני כל שיחת ו/או מסמך אפיון חשוב לעשות מחקר מעמיק על שוק האפליקציות כדי שקודם כל אתם תוכלו להפנים לאיזה מצב אתם נכנסים (אם יש צמיחה בשוק, סטורציה גבוהה, תחרות גבוהה או קטנה) וכדי שתוכלו למסור את המידע הזאת למפתח האפליקציה. המידע הזאת הינה קריטית כפי שהיא יכולה לתת אינדיקציה לפיתוח מאפיינים שהם לא נפוצים בשוק ועלולים לחדש/לתרום משהו חדש לעולם האפליקציות – מעשה שיגרום לאפליקציה שלכם להצליח. ככל שתהיה יותר ספציפיות ברעיון שלכם ובמחקר, יותר גבוה יהיה הסיכוי שתצליחו. בתוך המחקר שלכם תוסיפו מחקר על קהל היעד וכאן במיוחד חשוב לרדת לפרטי פרטים, אפילו עד הבנת הצבע שהכי נוח להם לראות בעין. מיקוד קהל היעד שלכם הוא חשוב מאוד לפיתוח כפי שהוא מגדיר איך תפותח האפליקציה, לדוגמא אפליקציית משחק לילדים חייבת להיות פשוטה לשימוש והאלמנטים של המסך חייבים להיות גדולים כדי שהשימוש יהיה נגיש עבור גילאים יותר צעירים. המידע הזה כפי שאתם כבר מבינים הוא קריטי למפתחי האפליקציה. 

 

דרישות פונקציונליות

השלב הזה יעשה בשיתוף פעולה עם המפתח ויכלול הבנה על איזה דרישות פונקציונליות יהיו לאפליקציה כדי שהחזון שלכם ימומש. הנה כמה דוגמאות:

 

כניסה (Login) – מאפיין מאוד נפוץ ברוב האפליקציות, מאפשר למשתמשים להיכנס לאפליקציה באמצעות הרשמה או אישור פרופיל רשתות חברתיות. יכול לאפשר לכם לאסוף מיילים לטובת שיווק במייל.

העלאת תמונות – מאפיין שיהיה שימושי לאפליקציות כמו VSCO ואפליקציות לעריכת תמונות.

ג׳ולוקיישן – לאפליקציות כמו אובר, מוביט, גט טקסי אשר דרוש לשימושם מיקום בזמן אמת. 

מערכת תשלום – במקרה ותרצו לאפשר ללקוחות לקנות ישירות מהאפליקציה שלכם תצטרכו להכניס מערכת סליקה לאפליקציה. 

 

אלה רק דוגמאות קטנות של מאפיינים שבאפשרותכם להכניס לאפליקציה. כפי שאתם רואים, הבנת מטרות האפליקציה הינה משמעותית כדי להבין אילו פונקציונליות יש להוסיף.

 

תקציב וטווח זמן 

באפיון האפליקציה חשוב להציב יעדים מציאותיים לגבי טווח הזמן שבו יהיה ניתן לפתח את האפליקציה ומה יהיו העלויות. העלויות של האפליקציה וגם הטווח זמן יהיו מאוד תלויים באופי האפליקציה, השימוש בה, כמה פונקציונליות אשר יהיה ניתן או צריך להכניס בפיתוח וכו׳. חשוב להיות פתוחים עם המפתח של האפליקציות ולהיות סבלניים. 

 

יש לכם רעיון מצליח לאפליקציה אבל לא כל כך יודעים מאיפה להתחיל? בשביל זה בדיוק קיים דבפורס. יש לנו צוות שלם של מתכנתים מומחים שמחכים רק לכם! בדבפורס פיתחנו מתודולוגיית פיתוח מצליחה כדי שתוכלו להיות בטוחים שכל כלי שיעזור לכם להצליח בתוך שוק האפליקציות יכנס לתוך הפיתוח עצמו. אל תחכו, צרו קשר איתנו היום לשיחת ייעוץ חינם! 

מאמרים נוספים

מה זה ASO?

לאחר שהושלמו תהליכי פיתוח אפליקציה, חשוב מאוד שיהיה גם דרך לקדם אותה. דומה מאוד לבניית אתרים, חשוב לעשות מאמצים לקדם את האפליקציה בחנות האפליקציות הרלוונטית

להמשך קריאה »