לאחר שהושלמו תהליכי פיתוח אפליקציה, חשוב מאוד שיהיה גם דרך לקדם אותה. דומה מאוד לבניית אתרים, חשוב לעשות מאמצים לקדם את האפליקציה בחנות האפליקציות הרלוונטית לטלפון שלכם כדי שכמה שיותר אנשים יורידי וישתמשו בה, כך שהיא תוכל באמת להצליח, אמנם זאת המטרה לא?

לפני שבאמת מבינים איך עושים ASO (קידום אפליקציות) צריך להבין מה זה בעצם.

מה זה ASO

ASO הם ראשי התיבות של App Store Optimization וכמו שאתם יכולים לנחש הפרינציפ ויעדים של התהליך הזה מאוד דומים ל-SEO. מדובר בקידום אורגני של האפליקציה כדי שתופיע במנועי החיפוש של גוגל. ישנם שני חנויות האפליקציות שצריך להתמקד בהם, במקרה של גוגל, בגוגל פליי סטור, ובמקרה של אפל, באפ סטור שלהם. תהליך ה-ASO יהיה טיפה שונה בין שני החנויות, ונרחיב קצת בהמשך. 

האם קיים הבדל בקידום אורגני ב- Apple App Store ו-Google Play Store?

התשובה היא חד משמעית כן. למרות שיכול להיות דמיון בין הפעולות האורגניות שניתן לבצע בשתי החנויות, יש כמובן הבדלים בין השניים. בחנות האפליקציות של אפל, בכל עדכון שנעשה לאפליקציה יהיה צורך להעלות את האפליקציה מחדש, בניגוד לכך, בגוגל פליי סטור ניתן לשנות את מאפייני האפליקציה  ואת התיאור שלה בלי שום צורך לעדכן או לעלות את האפליקציה מחדש. המשמעות היא שהתקדמות הקידום בגוגל פליי סטור יותר רציפה. 

תהליכי הקידום האורגני באפליקציות כוללים ביניהם גם תהליכי link-building שיוכלו לקדם לכם את האפליקציה בחנויות הרספקטיביות שלהן. כמובן שלא ניתן לבצע את הפעולות הללו כמו באתר שאפשר להכניס לינקים במאמרים ובכל מיני עמודים באתר, אבל כן ניתן להכניס קישורים חיצוניים דרך הרשתות החברתיות וכו׳. בגוגל פליי זה יכול להשפיע על פופולריות האפליקציה שלכם, אבל לצערו הרב של כל מי שרוצה לעשות קידום בשיטה כזו, לא יוכל במקרה שהאפליקציה שלו נועדה לאפ סטור של אפל. 

כפי ש-באנדרואיד חנות האפליקציות מבוססת בגוגל, כמובן קיימת חשיבות רבה לשימוש במילות ביטוי בתיאור של האפליקציה וגם בכותרת עצמה. באפ סטור החשיבות של מילות הביטוי נמצאת בכותרת של האפליקציה ובחלק העליון של התיאור של האפליקציה. 

שלבי ASO 

שלב 1 – מחקר וניתוח 

חשוב מאוד להיות מודע לאיך נראית האפליקציה שלכם כלפי חוץ, לזהות מה ניתן לשפר או לשדרג, ולהיות הכי כנים שאפשר עם עצמכם לגבי מה אפשרי ולא אפשרי לשנות. חשוב לבדוק גם את רמת התחרות שלכם בשוק האפליקציות. בשלב הזה ניתן גם לחקור מילות ביטוי כדי לייעל את שם האפליקציה ואת מילות ביטוי אשר נמצאים התיאור שלה כדי שתוכלו למקסם את הקידום האורגני. 

שלב 2 – בחירת מילים

לאחר שביצעתם את המחקר שלכם על התחרות בשוק, איפו דרוש שיפור או שדרוג באפליקציה, אפשר לבחור את המילים שתרצו להכניס לכותרות של האפליקציה, לתיאור שלה, וגם איזה תמונות להכניס לתצוגה המקדימה שגם לה יש השפעה על הקידום האורגני של האפליקציה. תחשבו שבן אדם מלגלג באפ סטור עם חוסר סבלנות ורק מחפש מה שיתפוס לו את העין, וכנראה שזה יהיה אחד משני דברים, או רצף תמונות מושכות, או מילות מפתח מעניינות.  

 שלב 3 – אופטימיזציה 

חשוב להשתמש בכל הכלים שפרוסים בפניכם, זה אומר לא רק להתעסק בקידום אורגני דרך מילות מפתח, אלה גם להשתמש בפרסום ברשתות החברתיות כדי לקדם את האפליקציה, ולפרסם אותה בכל מקום אחר שניתן. אם ברצונכם לתת לאפליקציה בוסט נוסף, ניתן לעשות זאת דרך קידום ממומן בגוגל שיעזור לזרז עבורכם את תהליך הקידום. 

טיפ נוסף: חשוב לכלול ב-170 אותיות הראשונות של התיאור, את מילות הביטוי שחקרתם כדי שאם משתמשים משפתים את האפליקציה שלכם, מה שיופיע בשיתוף הם מילות המפתח הללו. 

שלב 4 – ניתוח ושיפור

לאחר שבסוף העלאתם את האפליקציה, תוכלו להשתמש בכלים שיעשו לכם עיבוד נתוני הפופולריות של האפליקציה, אשר ישמשו לכם כאינדיקטור לדירוג האפליקציה בצורה מאוד מדויקת. כך תוכלו לעשות מהלכים לשפר את שיווק האפליקציה איפה שניתן.

יש לכם כאן בקצרה כמה טיפים שיעזרו לכם להתקדם בשוק ולקדם את האפליקציה שלכם באופן אורגני. מעוניינים לשמוע עוד? או שאולי אתם מעדיפים להשאיר את עבודת הקידום האורגני למומחים? אנו בדבפורס מתמחים בפיתוח כל סוגי האפליקציות שמעניינים אתכם, גם לאפ סטור וגם לגוגל פליי סטור, ולאחר הפיתוח נשמח לעזור לכם גם בקידום שלה! אז למה אתם מחכים, תצרו איתנו קשר, זה חינם!  

מאמרים נוספים

אפיון אפליקציה

פיתוח אפליקציה הינו מסע ארוך ומורכב במיוחד אשר דורש מכל בן אדם בעל חזון מאמצים רבים לא רק לאורך תקופת הפיתוח, אלה גם לשנים רבות

להמשך קריאה »