פיתוח אפליקציה מצליחה

אם הייתם שואלים את רוב הציבור היום לפרט על כל האפליקציות שיש להם בנייד או בטאבלטים, אז כנראה שהם יזכרו מספר קטן מאוד בעל פה. בנוסף, האפליקציות שהם כן ידעו להגיד לכם בעל פה שיש להם אותו, כנראה יהיה האפליקציות הכי נפוצות ופופולריות לשימוש. כיום, בכל יום, עולים לאפ סטור וגוגל פליי סטור בממוצע 8,000 אפליקציות חדשות, וכמו שאתם יכולים לנחש רובם נכשלים, אז עולה השאלה, מה הופך אפליקציה למוצלחת? האם זה הפשטות שבה ניתן להשתמש באפליקציה? או בכלל העיצוב היפה שלה? ישנם כמה אלמנטים אשר משפיעים על הצלחתם של האפליקציות הכי גדולות, ואחד האלמנטים שיש לכולם במשותף זה שהם כולם מתחילים מרעיון מוצלח.

 

רעיון טוב לאפליקציה

אחד המרכיבים הכי חשובים העומדים מאחורי ההצלחה של כל אפליקציה הוא רעיון מוצלח ופרקטי. הרעיון הזה יכול לספק לנו פתרון פשוט לבעיה מורכבת, להפוך את החיים של הציבור לקל יותר (כמו במקרה של אפליקציות כמו מוביט), או שהוא פשוט תורם כיף ובידור לחיים שאנו יכולים לשתף עם חברים ומשפחה. אפשר לקחת לדוגמא את אפליקציית טיק טוק. הרעיון מאחורי האפליקציה הזאת אשר חוותה צמיחה משמעותית במיוחד בתקופת הקורונה, היא פשוטה מאוד, שמים מוזיקה, עושים ריקוד כלשהו משלבים את השניים ומעלים אותו. לא נשמע גאוני במיוחד נכון? ההצלחה הענקית של טיק טוק היא לא באמת בריקודים ובמוזיקה (למרות שזה חלק מההצלחה). עיקר ההצלחה של טיק טוק שהיא שהרעיון מאחוריה אפשר לאנשים בכל רחבי העולם להרגיש כחלק מקהילה מסוימת. האפשרות לשתף אנשים ביצירה של המשתמשים, לקבל תגובות וכו עושים תחושה של קהילה וכאן עומדת ההצלחה של האפליקציות הכי גדולות, הם מייצרים עם האפליקציה את האפשרות גם להיות חלק מקהילה. תשקיעו הרבה זמן ברעיון שלכם, זה הבסיס להצלחה של כל אפליקציה. 

 

עיצוב אפליקציה

העולם הפך (עוד יותר מאז התפרצות מגפת הקורונה בעולם) לאחד ששם דגש גדול מאוד על ערך ויזואלי ואופטיקה. כתוצאה עיצוב אתרים, אפליקציות וכל פרויקט אחר הוא מרכיב מאוד חשוב לכל הצלחה. משוער כי מבקר באפליקציה או אתר, ינטוש אותו תוך 15 שניות מהמבט הראשון אם הם לא מרוצים ולא מורשמים במיוחד. בערך 39% מאנשים שמורידים אפליקציות ימחקו אותם רק בגלל שהם לא אוהבים את העיצוב שלה. כפי שאתם רואים סטטיסטיקות הללו, בעולם ויזואלי במיוחד חשוב מאוד להרשים עם העיצוב של האפליקציה, ובדרך כלל אלו שמצליחים הכי הרבה חוקרים איזה צבעים עושים הכי טוב לאנשים, איזה מבנה יתאים הכי יפה לצרי האפליקציה ועוד הרבה שיקולים עיצוביים נכנסים לתמונה. חשוב להתייעץ עם מעצב/ת גרפי/ת כדי למקסם את פוטנציאל האפליקציה שלכם!  

 

UX

25% ממשתמשי אפליקציה יעזבו אותו אחרי שימוש אחד בלבד. הסיבה לכך יכולה בהחלט להיות בגלל חווית המשתמש באפליקציה. UX הינו מרכיב קריטי נוסף שיש לאפליקציות המצליחות במשותף, הם מסוגלים למקסם את חוויית המשתמש בצורה שגורמת לו לרצות לחזור לשימוש נוסף. כמובן שהצלחת האפליקציה גם תלויה בחזקת חיבור האינטרנט שלהם. כלי נוסף בנושא UX הינו להוסיף מאפיינים שתורמים את ההרגשה שנמצאים אונליין בזמן הם נמצאים באמת באופליין. אבל אם אין בעיות רשת רציניות ואפליקציה פעולת היטב בלי באגים, קריסות ועיצוב מכוער אז תוכלו להימנע מלאבד משתמשים סתם.

 

קהל יעד

מפתחי האפליקציות הכי מוצלחים אינן מנסים לרצות את כולם, הם מבינים שמצב כזה אינו באמת אפשרי. לפני תחילת פיתוח האפליקציה, היזמים מבצעים מחקר יסודי על קהל יעד ומתאימים את מאפייני האפליקציה לממצאים שלהם. חשוב ללמוד כל מה שאפשר על הקהל הזה לרדת לפרטי פרטים. אם האפליקציה אינה מפוקסת, ממוקדת, ומותאמת לקהל שלכם, אתם לא תרצו אף משתמש דרך ניסוי לרצות את כולם. 

הנה בפניכם המרכיבים החשובים בפיתוח אפליקציה מוצלחת. כשרשום ככה על עמוד, זה נראה מסובך במיוחד אבל, ברגע שמתחילים באמת את המחקר ואת שלבי הפיתוח הכל הופך מסובך הרבה יותר. הרי יש סיבה שרוב האפליקציות אשר יוצאות לשוק כושלות, באיזה שהוא שלב בפיתוח היזמים שוכחים או מזניחים את אחד המרכיבים שציינו כאן. שוקלים לפתח אפליקציה? אנחנו בדבפורס ביצענו כבר מחקרים מעמיקים על מה הופך אפליקציה להצלחה עולמית. הפכנו את המחקרים הללו למתודולוגית פיתוח מסודרת אשר תאפשר לכל הלקוחות שלנו להצליח ובגדול! צרו קשר כדי לשמוע עוד על השירותים המקצועיים שיש לנו להציע. בואו אלינו ונהפוך אתכם לווינרים בתחום האפליקציות!

מאמרים נוספים

אפיון אפליקציה

פיתוח אפליקציה הינו מסע ארוך ומורכב במיוחד אשר דורש מכל בן אדם בעל חזון מאמצים רבים לא רק לאורך תקופת הפיתוח, אלה גם לשנים רבות

להמשך קריאה »

מה זה ASO?

לאחר שהושלמו תהליכי פיתוח אפליקציה, חשוב מאוד שיהיה גם דרך לקדם אותה. דומה מאוד לבניית אתרים, חשוב לעשות מאמצים לקדם את האפליקציה בחנות האפליקציות הרלוונטית

להמשך קריאה »